Omtumlad...

I helgen fick jag veta att en vän till mig i Göteborg ska ha barn.

Och det är ju kul och allt sånt.

Men plötsligt insåg jag att jag inte tänkt på att det skulle komma till Göteborg; att folk i min omgivning här skulle bli föräldrar. Väldigt märkligt...

Jag har inga problem att se det hos vänner jag hade innan jag flyttade hit (typ Svenne, Kaka eller Jossan), men här?! Vet inte om det har att göra med att jag bara sett dem som studenter... mina andra vänner (från inte Götet) har jag sett i olika situationer, olika plater, olika flickvänner/pojkvänner. De vet jag förändras. Hade fått för mig att det var annorlunda här.

En gång student alltid student. Typ.

Men nu får jag inse fakta; vi växer upp, mina vänner med mig och inget kommer längre vara sig likt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0