Jul/finvecka/nyår/nu

Var länge sedan jag var här sist... Men hur förklarar man när allt bara är ljust i sitt liv?

Min jul var underbar. Jag tänkte inte på det som jul, jag tänkte det som ett tillfälle då alla jag älskar och bryr mig om befann sig på samma ställe som mig. Familjen, mormor, farmor, Anders, katterna och syster med fästman och wildingen. Hur förklarar man lyckan?

Det hanns med långpromenader och tedrickande med Svenne och Nilla.
Det fanns rum för så mycket fint!

Sedan kom det en vecka där det bara var jag och Anders i min lägenhet.
Han spelade dataspel och jag redigerade manus. Bara vi två och missarna.

Jag åkte på en förkylning, men när första dagen av huvudet-fullt-av-snor var över kändes inte den heller minsta jobbigt.

Och så kom nyår med middag hos Mia och Jenny. Drack alkoholfritt vin som var fantastiskt gott!!! Måste köpa hem ett par flaskor... typ tio.

Jag har redigerat klart mitt manus och mailat det till vänner som ska få läsa.

Och nu är det tisdag, januari, 2012 och jag har lunch på jobbet.

Och när jag kommer hem från jobbet finns Anders där.

- Vi borde bo ihop, säger han.
- Jag vet, svarar jag.

Vi är finast ihop. Han har till och med adopterat Sotis till sin son. Det ni!

Kommentarer
Postat av: Ostkustbo

Du skulle ha sagt: -Taget. Jag fixar flyttkartonger till dig så säger du upp din lägenhet. :-)

2012-01-03 @ 20:39:47
Postat av: my life

Tack själv för den härliga icke vita julen =) Kanske att man kan få tigga till sig lite bilder, med tanke på att jag inte ens tog några. Kramar

2012-01-04 @ 21:15:40
URL: http://www.meandmycow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0