Ibland finns ingen hake

Jag kom hem till Anders igårkväll vid halv åtta.
Jag kliver innanför dörren och det känns som någon ger mig en hockeytackling i ryggen; så vacker är han! Nyduschad och med utsläppt hår (var länge sedan han hade det sist) stod han och lagade mat, till mig!

Fin pojkvän!

Sedan insåg jag att han hade städat köket. Och badrummet. och vardagsrummet/sovrummet.
- Shit vad du har städat! Är det något speciellt?
- Tjaa... min flickvän skulle komma på besök och jag tänkte att det kunde vara skönt om hon kom hem till ett städat hem.

Fantastisk pojkvän.

Sedan tar han fram ett bröd han köpt.
- Och vad är det i brödet?
Jag tittar.
- Tranbär!
Jag äslkar, älskar, älskar tranbär i bröd.

Lite för fantastisk pojkvän.

- Vad är haken?
- Vaddå?
- Jamen du har ju gjort massa fina saker för min skull. Så vad är haken?
- Finns ingen hake.

Så åt vi middag. Och precis då lyxfällan skulle börja på tv (har blivit "vårt" program liksom. Romantiskt, I know!) så sprang Anders ut i köket och kom tillbaka med en stor kopp te och TRE chokladkakor.

Hake eller inte, he's a keeper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0