Hemma i Småland

Man kan säga vad man vill om Göteborg och dess stora kulturutbud eller hur nära allt ligger allt eller hur trevlig staden är...

Men när det är sommar då vill jag inte vara någon annan stans än i Småland.

Är hemma i de småländksa skogarna och hälsar på familjen lite och njuter, njuter, njuter. Missarna är med mig och bråkar över vem som är kung på balkongen. Nero äter upp deras kattmat.

Jag har planer på att skriva här och har i tanken kommit långt med mitt manus.

Mamma har förberett mat för en studentfest och igår var jag med och lånade studentens mors symansik. Det var som jag hade dött och kommit till symaskinshimlen. Sydde klart en klänning till systerdottern. Blev så söt att jag vill behålla den själv och skaffa egna barn. Lyckades i min eofori skicka ett sms till Anders som förvirrade honom totalt.
"Är du gravid?!"
Ha, ha! Nope. Bara lite känslosam (like always).

Idag blir det som sagt student och på lördag namnkalas för vår wilding. Det ska hinnas med att skrivas lite också.

Ibland är livet som arbetslös inte helt fel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0