Sol i Växjö

Jag har haft en bra helg. När hade jag det senast?

I lördags morse klev jag och Anders på tåget till Växjö. Hans vän Peter fyllde 30 och det skulle bli stort kalas på Kafe de Luxe i Växjö.

Jag blev lite misstänksam då vi kom ner i källaren där vi skulle vara och belysningen var lite sådär porr-röd. Men sedan kom maten. Trerätters. Fantastiskt gott! Sällskapet var trevligt och Peter verkade mycket nöjd.

Enda jobbiga var när vi avslutade middagen vid nio och andra personer var välkomna ner i källaren. Då gick nämligen DJ:n på. Den sämsta någonsin! Hur tänker man att festen ska fortgå då man bara spelar tryckare? Anders var framme och pratade med honom och undrade om han inte kunde sätta på något lite röjigare.
- Jag har fått order om att alla här inne ska vilja ta självmord innan klockan 22.
- Jaha, sa Anders. Ja, då är du på god väg att lyckas...

Lördagen spenderade vi i solen, spatserande runt Växjö-sjön hand i hand. Anders pekade ut viktiga delar från sin uppväxt. Konstigt att vara tillbaka i den stad där min morfar bodde då jag var lite och ändå var i lite då och då. Efter en riktig långpromenad avslutade vi med att käka pizza med Otto och Peter innan vi tog tåget hem.

Fin, fin helg! Jag mår bra just nu.
Tack raring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0