Nyår

På nyårsafton begav vi oss (jag och Anders) till Växjö där det var nyår-/25-års/30års-fest. Mycket folk i ett stort hus. Och massa god mat!

Otto (som inte ens heter Otto på riktigt) var ett av födelsedagsbarnen och är den av Anders vänner som jag träffat flest gånger.



Jag och Anders var snyggast på festen! (Eller ja, han var snyggast jag var mer en tjusig accessoar)



När vi sedan ramlade in hos Johan (annan vän till Anders som vi bodde hos) var klockan närmare halv fem på morgonen. Vi stöp i säng...

Några timmar senare vaknade jag av att sängen skakade och att det mullrade utanför. Jag trodde att vi hade en jordbävning och var på väg upp ur sängen. Men Anders höll om mig och viskade att det var lugnt. Det vara bara snö som rasat av taket. MYCKET snö.

När vi senare på eftermiddagen skulle åka hem visade sig att tåget var inställt och att vi fick åka buss istället. En buss. Med en toalett. Dagen efter nyårsafton. Den var snart ockuperad av en herre som inte mådde så bra. Jag som var kissnödig redan när vi lämnade Växjö fick fint hålla mig tills jag kom hem till Anders.. vilket tog 4,5 timmar istället för 3. Yey.

Idag har jag hämtat mina fina missar från Gustav. De verkade lite omtumlade då de klev ur buren i min lägenhet, men nu sussar de sött. Känns skönt att få börja återgå till vardagen. Imorgon ska vi jobba!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0