Nyår 2

Ja, visst! Jag glömde ju informera om det viktigaste samtalet jag hade under nyårsafton i Växjö. Eller ja.. roligaste i alla fall.

Anders och jag satt vid ett av långborden och hade precis ätit upp förrätten då Anders gamla kompis Egge satte sig mitt emot oss (vet inte om stavningen är rätt och minns inte alls vad han hette egentligen. Skulle gissa på Erik...?)

Såhär gick i alla fall konversationen:
Egge: Har Anders berättat om sin mörka hemlighet?
Jag: Anders är rätt mörk hela han.
E: Åh, Anders! jag gillar henne.
Anders såg glad ut.
E: Men jag syftade snarare att Anders höll på med figurrollspel när han var yngre.
J: VA?!
Anders gömmer ansiktet i händerna.
J: Höll Anders på med figurrollspel?
E: Ja, han var till och med riktigt duktig. Var nära att vinna en match.
Jag skrattar. Anders ser ut som han vill gå upp i rök.
J: Det här är ju fantastikst roligt!
E: Jasså?
J: JA! Anders har trackat mig för att jag höll på med något så töntigt som lajv när jag var yngre.
Nu skrattar Egge också.
E: Och så har han själv hållit på med figurrollspel!
Anders skrattar inte alls.

Egge vänder sig till Sofie som är ny flickvän till vännen Johan.
E: Så, Sofie, har Johan berättat att han höll på med figurrollspel när han var yngre?
S: Ja, jag har till och med satt hans gubbar.

Jag vänder mig till Anders.
J: Så när får jag se dina gubbar?
Anders låtsas att han inte hör mig.

Detta gjorde självklart att så fort Egge närmade sig mig och Anders under kvällen var han ju tvungen att börja prata figurrollspel. Härlig kille den där Egge! Eller hur Anders?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0