2011

Totalt jävla mörker.

Ja, inte hela året. Jag har två tentor kvar att klara och sedan ska mitt masterarbete vara klart till skiftet mars/april. Men därefter; totalt jävla mörker.

När andra börjar prata om saker som de ska göra under året eller resor de ska åka på i sommar blir jag alldeles kallsvettig. Jag har ingen aning om var jag kommer beinna mig i sommar. Jag vet inte om jag har jobb eller var jag bor eller hur min vardag ser ut.

Totalt jävla mörker.

Men det är lite pännande också. Lite pepp är jag allt! Det ska bli oerhört kul att lämna studentlivet bakom sig och få börja jobba. Och förhoppningsvis flytta till en större lägenhet där det finns lite större golvyta för missarnas kull. Men var...? Och när?

Jag hoppas på att få vara kvar i Göteborg. Vill jag jobba som marinkemist kommer mina chanser att få ett jobb vara betydligt större här än i någon annan stad. Jag trivs dessutom i Götet! Här finns både vänner och Anders.

Men det är inte säkert. Allt är o-säkert. Och det håller på att driva mig till vansinne!!!Jag som är planeringsfreak kan inte skriva in ett dyft i min kalender. Jag kan inte bestämma någonting eftersom jag inte vet någonting. Fruktansvärt frustrerande.

Jag längtar tills jag vet.

På tisdag ska jag börja ringa runt till företagen. Har skrivit upp 11 marina företag på en lista. Jag gillar listor. Så kanske vet jag mer om en vecka eller två. Kanske är jag inte ett steg närmare en lösning.

Jag har ingen aning om hur 2011 blir. Men ajg kan tänka mig att det kommer bli väldigt annorlunda från de år jag tidigare upplevt i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0