Våga vägra smiley:s

Tror att min käre pojkvän kommer ta lite illa upp, men jag vill vara framställa ett exempel. Detta gäller inte alls bara honom.

Så, tänk dig själv, du sitter på ditt kontor och gör grafer av dina data. Samtidigt har du en sådär plutti-nuttig-gullig sms-konservation med din pojkvän. Du har skrivit svar på hans söt-söta sms och när det sedan plingar till i mobilen tar du upp den med en snabb handrörelse för att se vad han skrivit.

=)

Jaha? Han ler. Och?! Hur kontrar man det liksom? Jag vet inte om det är jag som inte speciellt modern, men jag kan verkligen inte förhålla mig emot smileys. Framförallt inte då de står helt ensamna... står de med lite text, visst, men då man endast får en smiley. nu blir det istället att konservationen totaldör!

Själv händer det extremt sällan att jag använder smiley:s. Ibland skriver jag saker inom stjärnor (som på den gamla rollspelstiden, ni vet, *let snett*, *räcker ut tungan*), men inte ens sådana saker skulle jag få för mig att skicka ensamt i ett sms.

Jag vet, jag vet. En =) visar på att man är glad/samtycker eller är allmänt positiv. Men får jag en "=)" blir Anders utan svar.
Sorry!

Vissa tantbeteenden sitter hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0