Jobb? Någon?

Nu är det gjort. Igår skrev jag in mig på arbetsförmedlingen. Det tog hela förmiddagen.

De senaste dagarna har jag lagt ett par timmar varje dag på att skriva CV, ringa företag och leta jobb på hemsidor.

Och jag har redan gått på min första nit...
I måndags belv jag faktiskt erbjuden ett jobb. Som marinkemist på en av forskningsstationerna. På halvtid. Det kom upp under en lunch och det hela kändes omtumlande så jag skulle fundera på saken. Då jag mailade den ansvariga i onsdags för att jag ville veta lite mer detaljer så visade det sig att jobbet var tillsat. Ja, faktiskt redan tillsatt innan jag blev tillfrågad.

Så lektion nummer ett: Ta inte något för givet.

I onsdags gick jag runt på CHARM (jobbmässa för ingengörer på Chalmers) och försökte ragga jobb. Inte det lättaste, men  här lärde jag mig lektion nummer två: Vill du hitta jobb, titta inte på arbetsförmedlingens platsbank, för de flesta företag lanserar jobben ENDAST på sina egna hemsidor. Surt värre.

Ska fortsätta med CV:t nu. Ska på en provintervju på Karriärcentrum nästa vecka.

Bollen är i rullning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0