Till Anders

Hej allihopa!
Imorgon fyller Anders 29 år. Och det här inlägget är till honom.
Saker som får mig att tänka på Anders:
- folk som äter mat med sked (soppa räkns inte)
- folk som pratar aktier
- folk som skrattar år klumpiga uttalanden av politiker
- killar som är klädda i kostym
- folk som drar judeskämt trots att de inte är judar och därför inte borde komma undan med det men gör det ändå
- mulatter
- eller folk som bara har stort hår
- väst är mulatter med stort hår
- mjukisbyxor
- cashewnötter
- allärgiker
- folk som "pratar" med sina husdjur
- iskall cola till hemgjord pizza
- Ben & Jerrys
- solen
- dammiddagar
- killar som inte är rädda för att betraktas som för femenina
- picnic
- Nina Simone
- riktiga göteborgare
Det finns dagar då jag och Anders inte kommer överens. Oftast är det dagar då jag inte kommer överens. Och tycker att Anders har fel/gjort fel/sagt något dumt. Dessa dagar är jag oftast arg/ledsen/besviken eller bara bitter, men så fort jag träffar honom så lyser hans själ in i min. Och allt det där andra slutar spela roll. För det är ändå bara skitgrejer och i-landsproblem. Och så länge jag har honom kommer de fortsätta var det.
Nu ikväll var vi och såg på Magnus Betner. Det var en tidig julklapp till Anders (Vänta fyllde han inte år? Jo, imorgon, idag firar vi lite jul!). Och vi älskar båda Magnus Betner!
När vi kommer ut säger jag:
- Shit va bra han är!
Och Anders svarar:
- Det märkte jag inte så mycket av, jag satt och tänkte på att jag skulle få sependera natten bredvid dig.
Om jag smälter! Som mjukaste smöret i solsken!
Och minst en gång varje dag bli jag knäsvag när jag ser på honom och tänker:
"Shit! HUR kan jag fått en sån snygg pojkvän?!"
(Det händer att jag tänker att han är smart också, men det är alltid underförstått att han är).
Om en stund kommer han hit till mig och ska göra prinsesstårta inför morgondagen då vi ska fira tillsammans med hans syskon och syskonbarn.
Andra saker som får mig att tänka på Anders
- prinsesstårtor
- lycka
- trygghet
- kärlek
Älskar dig, hjärtat.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0