Tacka gudarna för rutiner!

Okej, orkade inte skriva efter första dagen, så jag skriver idag istället.

Min dag:

04:40 Gå upp
05:30 Ta bussen till Borås
06:20 Äta frukost på Borås station
06:42 Ta nästa buss till jobbet
07:30 Stämpla in
09:00 Förmiddagsfika
12:00 Lunch
15:00 Eftermiddagsfika
16:00 Stämlpa ut
16:08 Ta bussen hem

Tillbaka i Göteborg 17:50.

På jobbet får jag leka vis kemist. Där hänger allas koppar på krokar i pentryt. Där har jag ett eget kontor och mailadress (men ännu ingen dator). Där är jag yngst. Men välkommen.

Jag stormtrivs med att jobba (ja, ja, jag vet, fråga mig om några månader får vi se vad jag svarar då).

Jag är trött och hungrig när jag kommer hem. Men jag känner mig tillfreds. Jag somnar med ett leende på läpparna.

Nu saknas bara en egen lägenhet så är mitt liv perfekt. Eller nej. Det är perfekt nu... Men perfektare.

Tata!

Kommentarer
Postat av: Ostkustbo

Vad gör du från 4.40 till 05.30 om du intar din frukost på Borås station 06.20? Det verkar som om du skulle kunna sova en liten stund extra varje morgon. Kram!

2011-08-10 @ 19:19:13
Postat av: Nina

Det skulle man lätt kunna tro... men tvätta sig, klä på sig, ge katterna mat, packa väskan, tömma kattlådan och sedan gå till bussen (måste gå hemifrån tio över fem för att ta bussen som går ner till korsvägen alt. gå till korsvägen, det tar lika lång tid). Tycker jag hinner med mycket på en halvtimme. Måste hinna med att klappa en och annan kattrygg också.

2011-08-12 @ 12:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0