Solen sken hela dagen!

Jag vaknade med mensvärk i morse. Great. Kan en måndag börja bättre?

 

Men jag tog en tablett och på vägen till jobbet lättade värken. Och då värken försvann ersattes den med ljuset.

Jag har haft en fantastiskt bra dag på jobbet. Trots måndag.

 

Det började med att jag lyckades hitta svaret på en förfrågan om en av våra produkter på morgonen. Mailade iväg… Och fick tillbaka ett ”Tack för att du svarar så fort och utförligt”. Gör en lite stolt…

 

Sedan i fredags är jag ansvarig för att planer hösten på labbet; vilka experiment vi ska göra och när olika saker sak vara klara. Min chef satte  mig på den posten. Gillar honom!

Och när jag väl börjat dra i trådarna för saker som måste fixas på andra avdelningar, så blir det gjort! Andra på labbet är mållösa. De har fösökt i två veckor och jag lyckas få de gjort på en dag.Tihi!

 

Kanske är det bara för att jag är ”den nya tjejen”. Kanske är jag bara bra.

 

Chefen var nöjd med den plan jag lade fram för honom idag och sa att han vill ha en rapport från mig en gång i veckan med hu arbetet fortskrider. Från MIG!

Kanske hittat ett bilgäng att åka med mellan Götet och jobbet.

 

Jag fortsätter vara lite glad och lycklig.

Jag ringer och mailar och läser i pärmar och letar på internet och diskuterar.

Jag är väldigt nöjd.

Nöjd är en bra sak.

 

Väl hemma fick jag dessutom mitt första lönebesked. Jag tog en segerdans i vardagsrummet. Och tänk nästa månad...då kommer jag få ÄNNU MER. Galet!


Kommentarer
Postat av: Ostkustbo

Du fick svar när saker skulle vara klara, men det är ju inte självklart att de är klara när tiden har gått ut. Jag är bara tvungen att grumla din bägare lite. :-)

2011-08-23 @ 08:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0