Imorgon gäller det

Imorgon slutar mitt liv som arbetslös. Imorgon börjar jag mitt jobb.

Jag är exalterad. Och nervös. Och skräckslagen. Och fnissig.

Igår gick jag och Anders igenom min garderob för att se vilka kläder jag kan använda. Hittade fem par byxor (även om två kanske är aningen för tajta och därför ska tänkas över innan jag använder dem), tre par skjortor, två kavajer och två t-shirts. Borde klara mig tills första lönen kommer.

Var också nere på stan igår och shoppade mig ett par skor (99 kr på rea på Din Sko). Så nu är jag redo. Jag har laddat så jag har frukost att ta med mig på bussen, matlådor att äta till lunch. Har frukt till de första dagarna. Lånade ett paraply av Anders (min hjärtans kära) för att undkomma regenet första veckan.

Just nu kan jag inte göra så mycket mer. Jag kan bara hålla tummarna för att jag kommer upp då väckarklockan ringer imorgon bitti (mellan 04:30 och 04:45, beroende på om jag ska duscha på morgonen eller inte) och att jag faktiskt har så mycket hjärna som de som anställt mig tror.

Får återkomma när jag vet mer.

Toodiloloo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0