Elak?

Igår fick jag en förfrågan av Anders om jag ville äta middag med honom och Otto-man. Vi skulle prova den indiska restaurangen som ligger bredvid mig. Lät trevligt! Hade inte träffat Otto på hela sommaren.

 

Men Otto har jobbat hela sommaren och glömt bort hur det är att umgås i möblerade rum. Eller under normala förhållanden. Så han blev ”lite sen”. Jag och Anders hade hoppats på att vi kunde äta strax efter sex… Otto dök inte upp förrän vid åtta.

 

Men Anders kom hem till mig vid halv sju. Knappt hade han kommit innanför dörren innan han började fräsa åt mig. Jag fräste tillbaka.

 

Efter en stund stannade han upp och sa:
”Tycker du jag är elak?”

Jag svarade honom:
”Du, vi är båda hungriga just nu. Ingen av oss har tålamod.”

 

Oj, vad jag kände mig vuxen då jag hade sagt det. Jag visste hela tiden att Anders inte var det minsta sur på mig. Precis som jag inte var det minsta sur på honom. Inte egentligen.

 

Så han fixade oss varsin äggmacka meden jag ringde ett samtal. Sedan kunde vi le en stund igen.


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Shit vad det låter som att du har det bra!:-)



Har sträckläst en vecka blogg nu och får värsta feelgood-känslan av den. I fredags skrev jag min sista tenta (i kostym och med champange under stolen), längtar så efter att joina dig och de andra i vuxenvärden nu.



Kramar

2011-09-04 @ 22:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0