Sorg och frustration

Hur börjar man med slutet?
Strax innan...

I söndags fick vi ta bort min kära Ronja Rövarkatt. Mina föräldrar trodde bara hon var uttorkad, men då pappa kom in med henne till vetrinären visade det sig vara illa. Riktigt illa.

Det var konstigt att stå i slottskogen som badade i solsken och få samtalet. Nu måste du välja. Antingen får hon somna in eller så sätter de in intensivvård som kommer få henne att fara illa, men det finns inga garantier. Lätt val just då. Tufft val nu i efterhand.

Sedan dess har jag mest koncentrerat mig (så gott jag har kunnat) på min redovisning som skulle ägt rum idag. Japp, "skulle". På grund av ett missförstånd mellan mig och min exeminator fick jag inte redovisa idag. Det bestämdes vid klockan åtta igårkväll. Uppförsbacke...

Imorgon ska jag hem till Småland tillsammans med Anders. Träffa syrrorna, äta mammas goda mat och äntligen få gosa med mina missar igen. Jag vet att allt ordnar sig. Jag vet. Just nu är jag bara lite ledsen coh irriterat. Med båda känslorna har redan börjat avta. Ge mig ett par dagar till så kommer jag fungera normalt igen.

Pyss!

PS. innan allt blev så tokigt hade jag en fantastisk helg med Världens Bästa Kristin. Kommer fixa in bilder från den vid ett senare tillfälle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0