Zkumgasque och glädjebesked

Jag kände inte alls för fest igår... Ändå tog jag mig hem till Kajsa och Erik där det var förfest. Kajsa blandade alkoholfria hot shots till mig med kolasås i. Det var riktigt gott!

Strax efter nio vandrade vi bort till gasquen där skummet flödade och allt blav väldigt, väldigt blött. Vi dansade, vi drunkande och vi skrattade. Skum kan vara väldigt kul... tills man får det i ögonen. Då svider det så förjordat.

Iakttagelse: tappar man en människa i skummet kommer de upp som en skumtomte

Kände mig ändå inte på topp. Börjar fundera på om jag fått en mindre släng av torgskräck. Verkar inte funka så bra band massa folk numera.

Då klockan slog tolv vandrade jag hem, blöt och kall. Hemma duschade jag (vet inte när jag senast njöt så mycket av en dusch senast), kröp i min pyjamas och satte mig med en kopp te framför filmen "Pans labyrint". Otroligt vacker!

Idag har jag lagat kålpudding och pratat med Eisabet Norin. Hon hade bara gott att säga om mitt manus och lät alldeles lyrisk! Känns så skönt att en person som själv jobbat på förlag tror på mig!

Ikväll ska jag tydligen spela tv-spel och äta bullar. Men min hand gör lite ont... Så jag tror jag håller mig till bullarna!

Kram!

PS. Vill du läsa mer om mitt skrivande rekomenderar jag att du går till www.ordetarditt.blogg.se DS.

Kommentarer
Postat av: Jennie

"Iakttagelse: tappar man en människa i skummet kommer de upp som en skumtomte"



- Ha, ha, ha!

Jag dör av skratt! XD Tack för den, Nina. Härlig bild i huvudet som jag har nu. Kram!

2010-09-06 @ 08:22:57
URL: http://iskalmansskal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0