Oh. My. God.

Igår var en mycket märklig dag. Surrealistisk.

Jag var först en timme på kemi och jobbade. Effektivt faktiskt!
Sedan promenerade jag till Botan för att lyssna på Anders (från Askös) ex-jobbspresentation. På vägen dit (rättare sagt vid Chamlers hållplats) gick jag förbi en av Magnus kompisar. Först var jag inte säker eftersom han hade gigantiska spegelglasögon och det var HELT fel plats att se honom på, men nu är jag säker. Typ 99 %.

Jag har funderat en del över det senaste tiden. Snart, mycket snart borde jag stöta ihop med Magnus. Och hur sjuttan kommer jag/han/vi reagera på det...?

Jag kom till Botan, lyssnade på Anders, hjälpte Maria lite med makrot och var sedan tillbaka på kemi för att äta lunch på Iso.

Efter lunch drog jag och Anders (Ekan) ner på stan för att köpa skjortor till honom och hämta ut mina nya glasögon. Jag hade riktigt trevligt. Är inte riktigt van vid den dryga sidan han lockar fram i mig... men det är ju också en erfarenhet. På vägen hem började jag få huvudvärk...

Vid sex mötte jag upp Lisa vid Vasa och vi gick till Café Garbo och åt middag. Återigen trevligt. Precis innan vi skulle gå hade vi en diskussion om vad killar kunde göra för man skulle känna sig lite extra uppskattade. Hon  pratade om sin nuvarande kille och jag om Magnus (om hur han i precis i början av vårt förhållande, då vi höll hand, kunde krama till lite extra; som om han var rädd att jag skulle försvinna). Jag reste mig för att gå till toaletten och på väg till toaletten, vem står vid kassan om inte Magnus.

Han ser mig sekunden efter att jag sett honom, Våre blickar möttes och hans leend försvann. Bokstavligen! Utplånades från hans ansikte. Sekunden efter vände vi båda bort blickarna och jag fortsatte till toaletten. Surrealistiskt.

När jag kom ut från toaletten visade sig att Magnus (och hans två vänner som jag aldrig sett tidigare) satt sig vid bordet bredvid mig och Lisa. Shit. Lisa gick på toaletten och jag klädde på mig ytterkläderna och skickade ett sms.
Det var så skönt att få komma ut i kvällsluften. Allt kändes bara märkligt. Och tragiskt. Mest tragiskt. Han skulle kunna varit min bästa vän vid det här laget. Det blev inte så..

Vi drog vidare till Liseberg där The Baseballs uppträdde. Shit vilket drag! De fick publiken att både dansa och sjunga OCH sätta sig ner på marken för deras skull. Kajsa som kommit dit trots feber kunde ändå inte låta bli att hoppa som en tok. De gjorde en helt fantastisk version av "Torn". Hoppas den nya skivan kommer snart!

Efter konserten drog jag till Studs en sväng där jag kramade på folk och krävde massage av Anders. Kände mig tom, trött, upprymd och förvirrad. Huvudvärk.

Var extremt skönt att lägga huvudet på kudden då jag kom hem. Jag tycker om min kudde.

I helgen händer det egentligen massa saker. men det enda jag vill är vara hemma och läsa. Får se om Kajsa ändå lyckas dra med mig ut ur lägenheten. Om hon nu blir frisk...

Pyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0