Konferansrapport

Okej, hemma efter fyra dagar på Nordic Marine Science Conference. Och jag säger bara det, kul var det!

Vi gick på intressant seminarier, tittade på intressanta posters (bl a min!), åt massa god mat, var ute på utflykter (inte jag) och slappade i bubbelpolen (inte jag).

Näe, det var just det... Jag har varit så sjuk, så sjuk. Rinnande näsa, rosslig hlas och röst som kommit och gått. Så jag har fått hoppa över att bada och vara ute på Kosterhavet med färja (i spöregn).  Men jag är nöjd. Jättenöjd!

Det fanns nog bara en sak som var väldigt...märklig. Vi bodde på ett aslyxigt hotell, åt jättegod mat (bara deras te-hörna kändes som en halv te-butik) MEN de hade stora problem med att laga vegetarisk mat eller mat till de som hade "ätstörningar". Då vi andra fick grillade kammusslor med rotfruktspure till förrätt, fick vegetarianerna sallad... från lunchbuffen. Och en tjej som inte tål laktos fick ingen sås till sin varmrätt. Det var tydligen för svårt att fixa laktosfri sås. Like sky kanske? Och sen kom det roligaste. Vad tror ni de serverade som varmrätt på de stora konferansmiddagn igår? Till 290 marinare av alla dess slag. Torsk! Det var nästan så att vi ville kuppa och vägra äta maten... Men det var inte de som anordnade konferansen som beställt maten... och ja, vi ville ju inte ställa till det för dem. Men komiskt, det var det.

Nu är jag hemma, min lägenhet ser ut som ett bombnedslag och min förkylning har idag varit mycket bättre (eller mycket mindre...Hmm...)!
Så ikväll tog jag mig iväg till min lindy hop-kurs. Och gissa vad!? Mr Twelve is back! Gud va glad jag var att se honom där! (ja, de andra killarna i fortsättningskursen är inte så snygga... så det är ju bra att jag fått något att titta på igen). Och ännu roligare blev det då det visade sig att han också bor på Olofshöjd. Great! Ny sällskapskompis dessutom. Kan nog bli en trevlig höst. Ha, ha!

Nu ska jag städa. Imorgon kommer familjen och i helgen ska det festas!

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0