Första gången...

Under sitt liv har man många första gången.
Första gången man går.
Första gången man skrattar.
Första gången man pratar.
Första gången man cyklar.
Första gången man simmar.
Första gången man blir kysst.
Första gången man har sex.

Jag upplevde en ny första gång igår. Första gången jag läste mitt manus och inte tänkte orden som mina. Berättelsen hade blivit sin egen. Den är nu klar för utgivning.

Hade jag inte varit sjuk hade adrenalinet tingat mig ut på en lång löparrunda. Men sjuk som sagt...

Jag ville dela hela upplevelsen med någon. Men jag har ingen person i mitt liv som är "min person" just nu. Så jag satt med mobilen i handen och gick igenom hela telefonboken. Jag funderade på att skicka sms. Jag funderade på att ringa. Men det var för stort. Jag behövde prata med någon på riktigt.

Så jag tog en promenad och hamnade utanför Isobaren (där det hade varit sittning ikväll). Och vem hittar jag där om inte Linda. Så jag berättade för henne; och hon reagerade på helt rätt sätt. Blev alldeles glad och studdsig. Jag gillar Linda.

Jag gillar mycket i livet. Just nu är det nog mest glass. Ha, ha! Lugnar min hals...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0