Ny vecka, nya möjligheter

Ja, det har varit tyst från mig hela helgen. Anledningen: jag har umgåtts!

I fredags var jag hos ögonläkaren. Jag har under de senats 7 åren vetat om att mina ögon är överkänsliga, men inte tagit tag i det. Nu gjorde jag det.
-Jag ska ge dig ögondroppar för att vidga dina pupiller.
- Okej.
Dropp, dropp.
- Aj faan!
- Ja, de svider lite.
- Så ska jag kolla trycket i dina ögon, så jag ska droppa i droppar för att bedöva.
- Okej.
Dropp, dropp.
- Aj, satan!
- Ja, just det... de svider lite.

Dom: Överkänsliga ögon. Jag kommer att få använda ögondroppar resten av mitt liv. NU börjar jag känna mig gammal...

Sedan har fredag, lördag OCH söndagen spenderats med Anders. Vi har lagat mat, sett på både "Generation kill" (med en fantastisk Alexander Skarsgård. Känns bra att bästa skådisen då USA åker ut i krig är en svensk. Ha, ha!) och några avsnitt "Firefly" och spelat guitar hero. Bra helg då vi gjorde saker. Fruktansvärd helg de stunder jag var ensam; ytan som krackelerar och svårigheter att andas.

Nu är det måndag. Jag ska göra ett försök att ta tag i saker. Jag har gjort en lista. Energin tryter redan, men jag ska försöka. Ett steg i taget...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0