En smärtans helg

Jag tycker om att komma hem, kliva in genom dörren och känna lukten av... någon annan. Lukten av kattlåda, kattmat och päls. Det är inte bara jag som bor här längre. Det känns bra. Varmt. Hemma.

Ska lämna in första utkastet av mitt masterarbete idag. Känns okej faktiskt. Trots att jag haft sådan mensvärk i helgen att jag helst legat i fosterställning på min säng. Men jag har lyckats sitta vid datorn och presterat ett okej resultat.

Tänkte bara läsa igenom en gång till innan jag skickar till min handledare. Sedan ska jag lägga mig och sova någon timme tror jag.

Igår kväll när jag hade klätt om till pyjamas och kom ut från toaletten satt båda katterna i sängen och väntade på mig. De visste båda att det var läggdags. Mysigare kan man nog inte ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0