En fyra timmar lång tenta-dans

Man sätter sig i sin bänk. Det är tentadags. Lite smått nervös, jag har ju trots allt inte pluggat så mycket.  Häller upp lite te ur min termos. Då känns det alltid lite bättre.

Vänder upp numret som är mitt anonyma. 12. Ett av mina lyckonummer. Nu kan det väl inte bli dåligt?

Tentan gick som en dans. En fyra timmar lång dans, men ändå en dans. Det är inga tveksamheter om att jag är godkänd. Jag känner mig sjukt nöjd.

Så efter att ha ätit sushi och tjattrat lite med Céline är jag nu på kemi och ska jobba några timmer. Det känns nästan som sommarlivet börjat nu.

Åh, jag ska läsa så mycket böcker i den närmaste framtiden! Muhaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0