25 år alltså...

Jag vaknade i lördags morse till mina föräldrars skönsång. Har nog inte blivit uppvaktad på morgonen sedan jag flyttade hemmifrån...

Sedan satte det av i 110 knyck (som alltid då det gäller vår familj) och det fixades och donades i festlokalen.

Vid klockan sex på kvällen dök "folket" upp. Fyra vänner till mig, släkt och pappas arbetskollegor och jaktlag (totalt 53 pers). Det var trots allt lite mer pappas fest än min, men det gjorde mig inte det minsta. Det var massa god mat, allsång (väldigt roligt då syrran utbrister "Kan ni inte sjunga den där patt-sången?") och tipspromenad där frågorna gällde mig och min kära far.

Jag var jättenöjd över kvällen. Jag fick massa pengar till en ny bärbar dator... nu ska jag bara bestämma märke... Och annars var finaste presenten en jättefin sjal som Anette stickat. Jag bad genast om att få mönstret!

När jag sedan lekt fylletaxi klart (who else?) hamnade jag och kusin Jonas hemma i "biblioteket" och satt och pratade... till klockan halv sex i morse! Vi belv avbrutna då My bytte sovplats från vardagsrummet (där en full Per hade kastat upp lite vackert) till föräldrarnas sovrum där hon delade dubbelsängen med mig och Maja.
"Jag dricker inte så mycket längre" mumlade hon sarkastiskt då hon gick förbi oss.

Men jag och Jonas hade mycket catch up to do. Vi hade ju trots allt inte setts på sådär tre år. Han är fin Jonas.

Under hela dagen kunde jag inte låta bli att fundera över det där med att gratta folk via sms. Jag försöker inte ta så hårt på det om det är någon som glömmer. Som Svenne säger:
- Det är ju mycket trevligare då du hör av dig då jag inte fyller år.

Men igår var det ändå sms som förvånade mig. Ett som kom helt oväntat och nästan fick mig lite ur fattning.
Och sedan var det ett annat, som jag verkligen trodde skulle komma, som lyste med sin frånvaro.

Finaste sms:et fick jag ändå från den galna fransyskan. Får nog se till att spara det...

Nu är jag hemma i Götet igen; lite smått trött och seg. Tyvärr glömde jag två nyinköpta filmer hemma i Småland. Hade gärna krypit upp i soffan med en stor kopp te och tittat på "The fountain". Väldigt vacker film... Men det får vänta uppenbarligen.

Packa upp och laga middag kanske?

Kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0