Thédans

Japp. Det är precis som det låter.

Man går till dansklubben, äter kakbuffé för 20 riksdaler (och då ingår kaffe/thé) och sedan dansar men resten av tiden. Eftersom thédanserna äger rum under söndag eftermiddag finns det också möjlighet att ta med sig barnen; det finns ett hörn med massa madrasser endast avsett för dem.

Igår var första gången jag upplevde thédans. Det var väldigt trevligt och kombon med att fika, dansa och titta på små barn som håller på att tulta in i de dansande paren var väldigt härlig. Familjär utan att bli tråkig.

Dock var egentligen inte två timmar tillräckligt; jag ville dansa mer!

Tur att jag har danslektion redan idag igen.




Och väl hemma fick jag världens gulligaste sms:

Hej söt! är du redo att välkomna din galna franska vän i ett par minuter?

Céline håller på att lära sig svenska och jag var minst sagt imponerad av hennes sms. Några minuter senare dök hon upp och vi blev sittande i flera timmar i min soffa; drickandes te och bara prata om allt och inget.

Älskar sådan spontanitet. Är så himla dålig på den själv bara...

Kommentarer
Postat av: niklas

Te. Inte Thé eller The.

Detta enligt Svenska akademiens ordlista.

Teet i bestämd form singular och teer i plural.

2010-03-30 @ 19:50:28
Postat av: Nina

Tack för rättningen Niklas, men på plancherna och i mitt medlemsbrev kallar min Lindy hopklubb det hela för "Thédans".

2010-03-30 @ 21:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0