Master och ny blogg

I två månader har jag haft en känsla av att det är något som väntar på mig; som om jag skulle ha glömt något. Jag trodde hela tiden att det var tanken på Skottland (som jag ska till i juni) som orsakade det hela. Men nej, nu har jag hittat det.

I juli ska jag påbörja mitt masterarbete; på den marina forskningsstationen på Askö (utanför Stockholm). Arbetet är perfekt för mig och tar upp alla de moment som jag tycker är intressanta inom både det marin och kemin. Jag börjar undra hur många bananskal jag har egentligen...

Hon som är ansvarig för projektet, Melissa, är just nu på Svalbarnd och hon och hännes gäng var med på tv i måndags (http://svtplay.se/v/1919529/svenska_forskare_pa_expedition_i_arktis). Det är ju nästan så att jag är kändis. Ha, ha!

Jag har också, by the way, startat upp en blogg till - en blogg om skrivande. Ni hittar den på www.ordetarditt.blogg.se. En lite mer strukturerad och inriktad än den här.

Oroa er inte, jag kommer vara här med.  Ni känner ju mig, ju fler glödheta järn jag bollar med, desto bättre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0