De kvinnliga vännerna

Igår var en dag då jag verkligen uppsakattade mitt eget kön.

När jag skulle gå till skolan igår morse hade jag fått ett sms från Kristin (!) aka Väv-Kristin aka Min Kristin aka Världens Bästa Kristin. Hon ville prata, men ville inte ringa ifall hon skulle väcka mig; så jag ringde henne istället. Vi har nog inte pratat på en bra bit över ett halvår (hon var i Dublin i höstas) och hade mycket att ta igen. Insåg då att jag verkligen saknar henne. Men den varma stämningen var som den alltid brukar då vi pratar och det var mer händelser än tid som förflutit sedan vi hördes sist. Fina Kristin.

Och kvällen igår spenderades med Anna på restaurangen "Lokal" här i Göteborg. Jag har nog aldrig gått på restaurang med en tjejkompis förut, men det måste jag deffenetivt göra om! Det är så skönt att bara bli uppassad och att sitta och prata i timmar utan att något annat stör. Och vilken mat sedan. Dit måste jag återvända!

När vi sedan skulle hem gick vi en omväg för att verkligen få säga allt vi ville ha sagt.

Väl hemma gjorde jag mig en kopp rökt te och hamnade framför thrillen "Red eye". Tänkte på pappa och att jag bara inom några dagar kan få sitta i soffan med honom och titta på någon gammal Bond-rulle.

Jag kände mig helt tillfreds med mitt liv och mig själv. Ett riktigt feel good moment.

Kommentarer
Postat av: Maggie Makeup Addict

Det låter verkligen superhärligt!

2010-04-02 @ 17:36:00
URL: http://www.maggiemakeupaddict.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0