Ångest

Inom loppet av en vecka har det närmaste året blivit inplanerat för mig. Ja, grovt. Det är bara det närmsta halvåret som är planerat mer i detalj. Faktum är att jag är upptagen varje helg fram till sommaren just nu. Magont.

Jag hade hoppats på att åka en sväng till Uppsala och en sväng till Danmark i vår. Tyvärr hinns det inte med. Och nu är det största frågetecknet min egen födelsedag. Alltför mycket händer och jag måste välja. Fira med vänner eller familj? Och vilka jag än väljer, när sjuttsiken ska jag ha tid att fira med de andra?

Fick en plötsligt insikt igår; jag kommer inte kunna vara hemma i Småland på hela sommaren. Det gjorde också lite ont. Jag hade hoppats på att få åka lite båt och njuta av mammas grillmat, men nej. Möjligtvis en vecka i augusti. Suck.

Och om ett år kommer jag vara färdigpluggad och klar för arbetslivet. I fem år har jag gått och längtat efter detta och nu känner jag bara panik inför det hela. Kanske för att jag förväntade mig att ha många andra delar av mitt liv klart tills dess (som att hittat någon vettig karl t ex). Men nu är det bara att gilla läget. Kankse är lika bra det. Jag har ju ingen aning om var jag hamnar när jag är klar.

Går planen som det är tänkt har jag gett ut min första bok innan dess. Jag ska bara börja skriva på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0