Slutdestination: slottet!

Ja, efter tva nattar pa Isle of Sky har jag precis kommit fram till slottet.

Isle of Skye var HELT fantastiskt. Jag tog massa, massa bilder, men ingen av dem gor naturen rattvis. (far lagga upp bilderna nar jag kommer till Jossan och internet inte ar sa jakla dyrt!)

Jag bodde hos Petra och Callum... eller ja, egentligen hos Callums foraldrar da Peter och Callum haller pa att renovera ett hus. Petra ska forsoka starta upp ett cafe ute pa Staffin (dar de bodde). Callum... ja, fanns det nagot den mannen inte gjorde. Han ar polis, brandman, bonde och forrutom att renovera huset har han ocksa engagerat sig i ett projekt dar han tar emot problemungdomar sa de far komma ut i naturen. Goch!

Det hande inte sa mycket medan jag var dar. Vi var mest ute pa promenad och drack te! Jag fick ocksa folja med da Peter, Callum och Callums van Dave skulle grava pram peats (stavas sakert inte sa). Peats ar mark som packats valdigt hart under lang tid och som man graver fram for att sedan anvanda som bransle.

Callums pappa Ian (med de harigast oronen jag sett i hela mitt liv!) var valdigt nyfiken pa Sverige... men jag kande mig ratt dalig da jag inte kande till marken pa bland annat kajaker. Jisses! Sedan forsokte han prata uppvarmning av hus med mig. Mycket markligt.

Petra var oerhort vanligt och det var mest henne jag umgicks med. Henne och den folkskygga skafern Rosie. Hela huset var fullt av djur som Petra och Callum (mest Petra tror jag) raddat fran daliga forhallanden.

Jag lamnade Skye i god tid i morse, men blev fast ute nagonstans vid Loch Ness da en trafikolycka hade intraffat framfor oss pa vagen. Var buss stod stilla i tva timmar. Tydligen hade tre personer komkommit. Ups.

Men nu; antligen pa slottet!

Jag vet inte vad jag ska tycka an. Ar mest bekymrad over att jag luktar illa (maste ta en dusch) och all den feta maten har. Jag haller pa att langta ihjal mig efter frukt! Men skottarna envisas med att servera pommes till ALL mat de serverar. At precis pasta med kycklingsas. Men sa dar, pommes pa talltiken. Ovantat!

Nae, dusch och byta klader. Ta ett varv i slottet ocksa. Det ar sjukt stort!

Hoppas ni har en trevlg midsommar allihopa!

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0