Om några timmar; Skottland

Nu är det dags. Alldeles snart.

De senaste dagarna har varit omvälvande. Onsdagen inte minst. Då packades allt inför Askö, allt inför Skottland och jag förberedde mig mentalt så gott det gick. Blev inte så mycket sömn den natten, men vem behöver sömn. Egentligen?

Igår åkte jag upp till Stockholm. Det var härligt att åka tåg. Alla färger var mycket klarare än vanbligt. Jag minns inte senast när himlen var så blå, björkarnas löv så gröna.

Ikväll tar jag planet över vattnet. Tyvärr kommer nog inte det färden bli alltför anjenäm då jag både åkt på en rejäl förkylning och har mensvärk. Men det gör inget. Om några timmar är jag i Edinburg. Utesluten från den värld jag känner till. Det är ett stort äventyr och jag tycker bara allt känns spännande. Inte ett dugg skrämmande.

Hela världen, här kommer jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0