Klassiskt for the win!

Molnen hängde tunga idag och gjorde luften svår att andas. Allt har skett i slow motion.

Men jag slääääpade mig ut till Ringön och införskaffade (äntligen!) min nya bärbara dator. Såhär ser den ut kära släktingar: http://www.inet.se/artikel/1969166/samsung-x420-ja01se-windows-7-premium-32-bit

Sedan blev det trevligt fikande på Villerkulla med Céline, Elisabeth, Hanna och Hannas bror Adam.

Kvällen avslutades med klassisk konsert med Staffan och Staffans moster med sambo. Tacka gudarna för att Johanna bestämde sig för att dra till new York så jag kunde lägga vantarna på hennes biljett!

Jag har nog aldrig lyssnat till klassisk musik live tidigare. Men nu är jag nog fast. Shit va mäktigt!

Vi hörde:

ALFVÉN  Midsommarvaka
CARREÑO  Margeriteña
GINASTERA  Danser ur baletten Estancia
STRAVINSKY  Våroffer
Simón Bolívar Youth Orchestra
Göteborgs Symfoniker
Dirigent: Gustavo Dudamel

UNDERBART! Sedan bjöd de på ett extranummer med sambatakter (?) och till och med lite avklätt.

De var så sjungt många människor på scen samtidigt. Då
Simón Bolívar Youth Orchestra var uppe räknade jag till minst 50 vilonister och 14 kontrabaser. Galet! Staffan var mest fasinerad av att folk spelade harpa.

- Hur kommer man ens på att man ska börja med det instrumentet liksom?

Opera är okej. Klassisk musik är helt fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0