Edinburg

Staden ar otroligt vacker, trots att den ar byggd i en herrans massa sten!

Det har hant mycket sedan jag anlande till Edinburg. Forst hittade jag inte vandrarhemmet jag skulle bo pa. Men en ung skotte (rikigt snygg sadan) kande igen min vilsna blick och kom fram och fragade om jag behovde hjalp. Tva minuter senare (och med inblandandet av annu en person) hittade vi vandrarhemmet.

Efter att dumpat vaskan tog jag en promenad. Egentligen hade jag tankt ga in pa narmsta stalle som serverade mat, men jag kunde inte sluta ga. Det var varmt i luften, pa avstand hordes det skralande pa nagon pub och solnedgangen over staden var fantastisk!

Till slut hamnade jag pa ett litet cafe/pub dar jag bestallade en hallomiburgare (fruktansvart gott) och jobbade med manuset en timme. Fullandat.

Idag har jag bade besokt Edinburgh Castle, The National Art Galleri och The Writers Museum. Slottet var inte mycket att ha tyvarr... for turistigt. Men konstmuseet var fantastiskt! Fastnade lange framfor en tavla av Tatiania och Oberon i "A midsummer night dream". Kommer tyvarr inte ihag vad konstnaren hette... The writers museum var valdigt sott, fullt med bilder och foremal tillhorande skottska forfattare som t ex Robert Stevenson (hoppas jag kommer ihag ratt nu) forfattaren till Skattkammaron.

An sa lange har jag inte pratat med en manniska har (forrutom prsonal av olika slag och tva tanter som ville ha en vagbeskrivning). Ensamheten ar underbar! Trodde aldrig att jag skulle njuta sa mycket av att vara tyst. Ha, ha!
Tyvarr verkar kameran redan slutat fungera... sa jag vet inte om jag kan lova sa mycket bilder nar jag kommer hem. Ska forsoka fa ordning pa den. Promise!

Imorgon drar jag vidare till Glasgow. Lite orolig med tanke pa att jag inte hort nagot fran Martin (som jag ska couchsurfa hos) pa flera dagar. Idag har jag sms:at honom. Haller tummarna!

Och om ni nu undrar: det ar karlar i kilt och sackpipor overallt. Har behover man minsann inte leta for att kanna den skottska andan. Den omsluter en pa alla sidor....

Kommentarer
Postat av: Maggie Makeup Addict

Ser fram emot bilder!!!

2010-06-19 @ 20:29:14
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Postat av: Ostkustbo

Bra att du har kommit fram och njuter av inre tystnad. Midsommarkramar!

2010-06-20 @ 19:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0