Den skottskaste skott av dem alla

Ibland ar det jobbigt att vara morgonmanniska. Tror inte jag haft nagon pojkvan som uppskattat det draget. Det ar ocksa jobbigt da man ar hemma hos en frammande manniska och hans brors fastmo med van sover i rummet bredvid. Farmforallt da den frammande manniskan gatt till jobbet ett par timmar... Jag ville duscha, men hittade ingen lysknapp, sa det fick vanta.

Martin alltsa. Kan man bli mer skotte? Han motte upp mig igar i kilt och knatrumpor; liten och med lappar som ar sa stora att han ser ut att blivit stucken av bi. Han ar trevlig, smagalen och ibland riktigt marklig.

Igar jobbade han pa en festival har i Glasgow. Det var musik, artister och grillade hamburgare. Marin sjalv jobbar pa ett tea house och hade dragit ut sin personal i sommarsolen (japp, brande axlarna) for att erbjuda varma drycker i varmen. Det var trevligt.

Det var dock inte lika trevligt da festivalen var over och vi borjade plocka ihop (ja, jag kunde ju inte bara sta och se pa). Nar vi val var klara var jag sa hungrig att jag inte visste var jag skulle ta vagen. Men efter en hamburgare kandes allt battre.

Da kom nasta grej: Martins lagenhet. Det ar nagot av det markligaste jag sett! Koket ar sa litet att man knappt kan vanda sig dar (men de har lyckats knola in tvattmaskinen dar), toaletten har inget las (men dock rod porrbelysning), Martins madrass ar sa sonderlegad att man nuddar golvet da man ligger pa den (oroa er inte, Martin tog soffan) och golvmattorna ar inte pa nagot satt forankrade i golvet, utan ligger omlott i skarvarna mellan rummen (i koket ar dessutom golvmnattan ihopkorvad som en filt under spisen).

Nar Martin kom hem fran jobbet i morse borjade de stada forradet (som egentligen ar det stortsta rummet i lagenheten. Ser ut som ett garage). Jag fragade om jag kunde hjalpa till (dumma, dumma jag som ska vara sa hjalpsam). Sa jag blav satt pa att diska tva stora grytor som anvandes pa festivalen dagen innan. De var alldeles svarta av sot. Men jag var tvungen att diska dem i duschan (som trots allt inte hade nagot lyse) och inte gar att lasa heller for den delen.

Glasgow ar inte alls som Edinburg. Byggnaderna ar av sten har ocksa, men inte alls fina. Bara smutsiga och valdigt...nergangna.

Jag langtar till att fa dra vidare till Isle of Skye. Men jag har fortfarande inte lyckats boka boende an. Great. Ska ringa dem (dyrt, dyrt, dyrt) efter fem och halla tummarna for att jag far bo dar.

Ikvall ska jag sitta pa Martins tea house och skriva (medan han jobbar). Fixa kabel till kameran ocksa. Typ nu.

Kram!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0