Sjösjuk

Marken gungar under mig...

Igår var jag och Malin ute med en av motorbåtarna och skulle håva lite och ta lite vattenprover. På det stora hela gick det bra, men det var en hel del vågor... Och jag blev illamående.Sjösjuk. Minns bara att ajg blivit det en gång tidigare och det var i höstas då jag hälsade på Jennie i Danmark. I ett helt annat liv...

Det var inte så jag behövde hänga över relingen eller så, men när vi kom hem gick jag och lade mig en stund. Sov två timmar innan Malin väckte mig för matlagning. Kände mig fortfarande konstig i kroppen, men bättre.

När jag skulle sova ville rummet inte sluta snurra. Jag låg vaken till efter två inatt... Då man känner sig lite snurrig tänker man så konstiga saker. Analyserar sönder minsta detalj.

Och även i denna stund tycks golvet gunga. Kan sjösjuka sitta i så länge, eller håller jag på att bli sjuk på riktigt? Knasigt. Hoppas det går över snart bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0