Ingen Pink för mig

Det var tänkt att jag skulle åka till Göteborg nästa helg, se på Pink, umgås med min syster och Ella och ta ett sista farväl av Céline innan hon åker hem till Frankrike. Det kommer nu inte att hända. Tyvärr.

Det ska dock tilläggas att beslutet var mitt helt och fullt. Vårt experiment krånglar lite och ser inte proverna bättre ut på onsdag måste vi nog starta om det; ett jobb som inte går att göra på tre, vi måste vara här alla fyra. Och jag tycker inte om att leva i ovisshet, värsta känslan jag vet. Därför bestämde jag mig för att stanna kvar oavsett hur det går. Dessutom ska det köras lite småexperiment i helgen som det vore bra om jag har koll på. Och att ta sig härifrån och tillbaka är näst intill en omöjlighet, man är verkligen isolerad här. Och tågbiljetterna kostade multum!

Så jag blir kvar här i ytterligare två veckor. Och då jag väl hade fattat beslutet igår kände jag mig mest lättad. Klart att jag gärna hade sett Pink och jag saknar min syster, men jag vill inte riskera att mitt masterarbete går åt skogen.

Idag har varit en riktig slappardag! Jag och Malin åkte in till Trosa för veckans matinköp på förmiddagen och tillbringade eftermiddagen på en varm klippa. Mer färg, mer bad!

Ikväll blir det spenat- och fetaostpaj... och jordgubbar till efterrätt!

Nu ska jag sätta mig och jobba lite med mitt manus. Bara ett par sidor kvar på den här genomläsningen.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0