Askö-rapport

Vi (jag, lill-Malin, Maria, Anders, Angela och Stor-Malin + tre barn) anlände till Askö (marin forskningsttaion utanför Stockholm) i tisdags och har sedan roat oss med att packa upp, kolla utrustningn och designa vårt experiment (ja, förrutom barnen. De har bara legat i vattnet). Igårkväll kom vi äntligen igång!

Problemet var bara att eftersom igår då blev dag 0 skulle också de första proverna tas... och mina prover måste analyseras direkt... Så jag gick och la mig vid halv fem i morse. Maria gick sist från labbet vid halv två och därefter var det bara jag, radion och de insekter som råkat bli instängda. Jag fick mest sovmorgon av alla i morse. Muhaha! Och nu håller de på att analysera sina prov och ja... jag ska roa mig med att analysera lite data.

Förutom att leka i labbet har vi också cyklat, sprungit (jag och Malin) och badat! Jag minns inte när jag senast hade såhär mycket färg!


Vi har bara solsken, solsken, solsken varje dag. Och eftersom jag utsetts till att föra väderloggbok, tänker jag fortsätta beställa solsken.

Återkommer med bilder och roliga funderingar till organisationen här.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0