Ki-Box for the win!

- Lite som Lizbeth Salander!
- Va?
- Ja! Liten, men sprakar hårt!
- Ja, precis!

Jag var på ki-box igår. Det var något av det roligaste jag gjort på länge.

(Så jag måste åter igen konstatera; killar är mycket bättre på att ha bra boxningspass.)

Och då vi skulle para ihop oss två och två kom en liten, späd tjej fram till mig. Jag som ändå anser mig vara rätt bra på boxning tänkte att "shit vad hon kommer få stryk!".

Men näe... Jag är den som har blåmärken idag. Jag trodde hon skulle sparka av mig armarna (trots att jag hade mitsar emellan) och hennes slag var helt galna (både i styka, teknik och tempo). De flesta brukar ha styrk ELLER teknik... men hon hade allt!

Hon gav mig till och med massa tips på hur jag skulle kunna bli bättre! Så nu måste jag ju fortsätta att gå på boxningen på torsdagarna... Inte för att jag klagar. Jäklar va snygg jag kommer va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0