Jag älskar mina lördagar!

Jag anlände till Oscar vid lunchtid igår. Vi käkade lite, bakade bröd och började sedan med det kreativa skapandet!

Under eftermiddagen kvällen kom Mikaela och Leon också. Vi åt tacos och päron med after eight och skapade, skapade, skapade!

Jag och Mikaela sydde varsin struthätta, Leon byggde på en ringbrynja och Oscar försökte göra mönster. Med jämna mellanrum buffade han på mig för att han vill ha min hjälp med byggandet av en ärm till en kjortel eller mönstret med en väst. Han bad mig till och med att klippa till västen då han själv inte vågade. Sammet kan göra vem som helst kallsvettig!

Vi pratade inte så jättemycket utan pysslade med vårt medan vi nynnade med i medeltidsmusiken som spelades på Mikaelas dator.

Oscar och Mikaela har världens minsta tv. Jag tyckte den var söt. Tydligen så ser de på tv, men sitter alltid och handsyr på medeltidskläder samtidigt, så det tyckte att de klarade sig rätt bra.

Jag kunde verkligen se det framför mig... och det verkade så himla mysigt!

Klockan var nästan tre när jag väl kom hem inatt. Jag och Leon var sämst på att åka kollektivt igår. Ha, ha! Vi kom nog hem en halvtimme senare än vad som egentligen hade varit nödvändigt. Men det gjorde inget. Har man trevligt sällskap så spelar tiden inte så stor roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0