Fanihelvetesjävlakukanushål!

Jag måste tydligen uppdatera mina vetskaper om min verklighet. Tyvärr blev jag inte medveten om det förrän idag. Så dagens lektion från Magnus:

Minns ni då jag och Magnus precis gjort slut och jag skrev ett inlägg om att det var det finaste breaket jag någonsin haft? Att det var så skönt eftersom vi var så överens om att det inte funkade, men att vi ville ha en vänskapsrealtion?

Lögn. Big time!

Tydligen var det Magnus som dumpade mig. Japp, ni hörde rätt. Att jag sedan sa att han hade helt rätt i att det inte funkade och var helt med på noterna spelade tydligen ingen roll. Det var han som yttrade orden först just då; vid det specefika tillfället. Att jag tog upp ämnet några dagar tidigare och tvingade honom till Götet för att diskutera vårt förhållande var tydligen inte heller relevant. Han sa orden först; alltså blev jag dumpad.

Chock. Okej?

Och anledningen till varför detta är viktigt är för att jag tydligen behöver fundera över VARFÖR det tog slut? Jag fattade inte vad han menade. Vi var ju överens. Men nej.

Det viktiga var att HAN dumpade mig, eftersom JAG var så elak mot honom.

Jag såg mig omkring. Nej, det var ingen jordbävning. Det var bara min värld som rämnade. Mina fötter som förlorade grepp om verkligeheten. What?!

ENDA anledningen till att det tog slut var tydligen att jag var elak mot honom. Vad hände med mina anledningar? Vad hände med mina tankar? Mina beslut?

Så varför hade han inte nämnt något om dessa elakheter tidigare? Jo, för att han "trodde att det skulle vara så". Jag var ju hans första flickvän så han "visste inte". Visste? Vi är alla nybörjare någon gång. Men sunt förnuft? Varför berättade han aldrig vad han kände? Han tyckte att jag skulle fatta ändå. Ja, det är ju så himla lätt att veta vad andra människor tänker.

Så hade Magnus varit modigare hade han tydligen dumpat mig för ett år sedan (vilket är komiskt eftersom jag var nära att dumpa honom då. Hade vi varit lite mer komunikativa så hade vi båda sluppit lida så länge).

Men enligt honom så ska man anstränga sig för sin partner och inte låta sina känslor (då man mår dåligt/är stressad/har problem med hormoner) gå ut över sin partner. Man ska bita ihop och alltid vara glad och trevlig. För enligt honom så styr människan över sina känslor. Japp, jag som alltid trodde det var tvärt om. Silly me!

Ironisk? Japp. Bitter? Som faan! Besviken? Det finns inga ord som kan beskriva känslan inom mig.

Jag vill
bita
sparka
slå
skrika
stirra sönder mina väggar tills de faller in och begraver mig under ton av damm och cement.

Och Magnus; läser du det här? Vi ska nog inte höras på ett tag.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Mycket moget. Efter att ha fått lite betänketid har Magnus konstaterat att han är nog perfekt trots allt och därför måste allt ha varit ditt fel.



Well well, hur var det nu med att offra sig för sin partner. Vill minas att Magnus tyckte du skulle stanna i Göteborg och jobba i kassan så att ni kunde bo kvar i kungsbacka. Att han skulle flytta med dig till en plats där du kunde jobba med det du var utbildad till var ju otänkbart för han var ju så låst i kungsbacka fastän han då vara arbetslös.



Det här visar bara att du egentligen blev av med en vårta. En vårta med karraktär som gjorde att du någonstans älskade den men lik förbanat en vårta som sög näring utan att ge något tillbaks. Nu ligger vårtan där i dushen och väntar på att någon annan ska gå förbi som den kan suga näring av. Vårtan vet att den är perfekt så varför ska den ändra på sig?



Fanihelvetesjävlakukanushål på dig Magnus!



I Uppsala hejar vi på dig Nina, alla dagar på året men idag var det bane mig inte svårt.



Kramar Tobbe

2010-01-27 @ 17:51:04
Postat av: Matti

Gosh!

2010-01-27 @ 21:41:18
URL: http://uppellerner.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0