And you can call med geek!

Kan man ha en favoritnärsalt?
(Och nu finns det säkert ett gäng där ute som undrar vad faan jag pratar om. Ni kan antingen sluta läsa här, eller gå vidare och låtsas att ni förstår.)

Om jag får välja, med avseende på analysering av närsalter, så skulle fosfat eller silikat stå överst på min lista. De ger alltid fina standardkurvor och finns alltid i höga, detekterbara nivåer.

Den närsalt som hamnar i botten av listan är nitrat; tar längst tid (1,5 timmar istället för 40-45 min), mycket förberedande arbete och krånglar nästan jämt.

Det är lite kul nu när jag står i labbet och de två doktoranderna som analyserar på den andra analyzern utbrister i små glädjerop över fina standardkurvor. Precis som jag gjorde då mina pipettspetsar äntligen kom idag. Vi konstaterade alla tre att det var fredag eftermiddag och att vi nog borde gå hem.



Men jag gick inte hem!
Jag gick till först Gårda textil och därefter till Knapp Carlssons; en helt annan typ av nörderi! Ska sy mig ett par jeans i helgen och behövde lite nål och tråd.


Tönt men stolt; det står jag för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0