En vecka i Bjurs får en att släppa alla hämningar!

Under en veckas tid har jag varit i Bjursås och firat min pappas 50-årsdag med familj och vänner. I stuga ett bodde familjen Leijonberg (vänner till familjen). I stuga två bodde familjen Sunesson (som i år dessutom innehöll Mys pojkvän Pelle och pojkvännens bästa kompis Jocke och hunden Dusty).

Saker jag lärt mig under veckan i Bjursås:
1. I Bjursås heter inte Bjursås Bjursås, utan Bjurs.
2. Vid läggdags finns det inget roligare än folk som pruttar högt.
3. Man ska inte vara kaxig och tro att man är kung i backen, för tro mig, då trillar man på huvudet dagen efter. Och att trilla på huvudet gör rätt ont...

Favoritstunderna i Bjurs (utan inbördes ordning):
1. Sista biten i backen "äventyret " (svart) där man med tillräckligt hög fart kan få magen att åka bergochdalbana i sista kröken.
2. Att åka sittlift, själv, under kvällsåket. Det enda som hördes var knarrandet från liftvajern.
3. Middagarna där vi nästan slogs om maten för att alla var så hungriga
4. Spelkvällar. Favvoriten är då vi spelade rappakalja med alla möjliga förvecklingar. Roligast var nog då vi inte kunde läsa varandras handstilar. Pelles "indianer" läste Clara som "individer" och då jag skrev "tesorter" så trodde Jocke att det stord "feorter".
5. Då My och jag flippar ut; sjunger gamla barnsonger och brottas. Händer alltför sällan!
6. Spotifyande med Jocke. Det visade sig att vi har samma musiksmak! Jag introducerade honom till Mimikry och han spelade up Nomy för mig. Thanks!
7. Absoluta favorittillfället var då vi var på After Ski i gårkväll och alla andra drog hem utom jag och My. Vi satt kvar i lugnet och pratade om livet. Hon är så bra min syster!

Har efter denna veckan insett hur mycket jag älskar min familj. Den är inte perfekt någonstans och vi har alla de mest konstiga brister; men faan va kul vi kan ha ibland!

Och vi avslutar med lite citat!

"Men Nina, du måste ju börja konsumera mera! Om alla betedde sig som du och sydde och stickade och bakade sitt eget bröd då skulle ju hela konsumtionssamhället gå under!" /Jocke

"De säger ju att ett skratt förlänger livet... Och nog för att jag vet att folk inte skrattar med mig utan åt mig, men det känns rätt bra att veta att jag förlängt livet för så många människor!" /My


Pyss!

Kommentarer
Postat av: My

Haha hade inte kunnat skriva bättre själv.

Biljetterna till Pink bokade, då vet jag vilka som kommer att skråla tills rösten sviker. Puss

2010-03-05 @ 11:37:37
URL: http://meandmycow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0