Solen målar skrattgropar i de gråtrötta ansikterna

Solen har skinit från klarblå himmel här i Götlaborg. Det är konstigt hur lite solsken kan sätta en bred guldkant på vardagen.

Dagen blev inte rikigt som jag hade tänkt; den blev bättre!

Efter frukost gick jag ner på stan för ett bankbesök. Då solen skiner finns det inget bättre än att använda apostlahästarna.

Sedan gick jag till Iso för lunch och "råkade" slänga ett öga på mina betyg. Jag har fått VG i både Vetenskapsteorin och Atmosfärskemin. Happy, happy!

Efter lunch skulle jag ha lektion på Botan, men då vi väl kom dit visade det sig att lärar'n glömt bort oss och lektionen blev inställs. And now what?
Jag och mina två klasskompisar (ja, vi var bara tre där) tyckte det var dags för fika. Så vi prominerade till Haga och frossade loss på Husaren; kanelbulle, kockosboll (den lilla variantern), semla och blåbärspaj. Vi gjord en liten buffé där vi åt lite av varje. Vår fransyska var väldigt fasinerad över semlan.

Nu är jag hemma igen och ska roa mig med att skriva lite innan jag ska dra på boxen ikväll. Kommit på att jag måste ta tag i min magträning också. Eftersom jag inte får vara med i träningsklubben bland kemisterna (ja, de är ett gäng som tävlar om vem som kommer först till BMI 23) så råkade jag lova Anders att jag ska ha magmuskler till sommaren. Jisses.

Kom på att jag inte haft någon person som varit "min person" på ett bra tag... och det känns helt okej. Till och med riktigt bra. Håller jag på att bli vuxen på riktigt kanske?

Dumma tanke!

Cíao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0