Mer o-stress åt folket!

Åhå, vilken dag!

Det började med ett besök hos tandläkaren, som konstaterade att jag hade fantastiska tänder! Bra start på dagen.

Sedan vart det lektion där det diskuterades aggregering av fytoplankton. Jag passade på att få lite lästips om apendikulerier (världens coolaste plankton!).

Efter det vart det lunch på Iso och tre timmars jobbande med närsaltsdata och lite diskussioner med Professorn.
Innan jag visste ordet av det hade jag blivit medbjuden att följa ut på en två veckors lång forskningsexpedition i Östersjön i sommar. Är lite frestad att följa med. Jag lovade att jag skulle tänka på saken.

Efter det följde ett möte mellan MatNatSex och Zexet om Beachqasquen. Kändes sjukt bra att folk lyssnade på mig. Jag behövde inte ens säga.
"Jag har erfarenhet. Jag vet."
De förstod från början. Duktiga där!

Därefter träning. Passet hette skrivstång/kondition. Jag vet inte riktigt om det var så kul... men det känns i låren något otroligt. Och det kanske kan vara ett bra alternativ till gym. Kanske.

Kvällen avslutades med middag hos Leon, där jag också klippte hans hår inför intervjun i London som äger rum nästa helg. Resultatet blev okej, med tanke på att jag fick klippa med en tygsax, inte hade någon kam och ljuset var... sådär. Men det vart deffenitivt bättre än innan! Medan jag käkade glass och mango hade Leon modevisning för mig. Stilig var han. Min lilla pojke håller på att bli stor...

Lång dag. Produktiv dag. Och konstigt nog; ingen stress alls. Vilken skillnad det är då mat, sömn och träning funkar. Ha, ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0