Dansa i ett vattenfall

Jag hade tänkt skriva då jag kom hme ifrån dansen igår, men av någon anledning kom jag inte in på bloggen. Så ni får nöja er med att inlägget är en dag föresenat. För jag måste nämligen berätta om dansen!

Möt Max: Han är lång, svettas som ett helt vattenfall, har dansat i "några år" och är så duktig på att föra att han genom att trycka lite hårdare med sina fingrar mot min rygg kan få mig att byta riktning helt. Sjukt.

Han bjöd upp mig på socialdansen. Efter två danser (som är obligatoriska att dansa då du blir uppbjuden av en partner) sa han:
- Äh, vi tar en till.

Sedan fastnade i att diskutera hans förningstekning och han lärde mig att andas i takt med honom.
Max: Men du har dansat förr va?
Jag: Jo, salsa för några år sedan.
Max: Ah! Det förklarar höfterna.
Gör det?
Han visade hur man skulle röra sig i Lindy hop i alla fall. Det är mer hela kroppen som ska röra sig än bara en specifik kroppsdel.

Max: Vad gör du på onsdag?
Jag: Vet inte riktigt. Hur så?
Max: Jag skulle vilja gå på den lärarledda timmen och prova några nya rörelser och behöver en partner. Du har inte lust att hänga på?
Om jag har!

Så nu ska jag dansa ännu en gång den här veckan. Väldigt skönt då jag tänker på att jag kommer att missa tre danstillfällen de kommande veckorna (pga skidåkning och fältarbete).

Två timmar med Max. Härligt!

Ps. Mr Twelve och jag lekte runt lite på lektionen och "uppfann" ett nytt kast. Ha, ha! Och vi som inte äns ska lära oss kast under den här kursen. Ds.


Kommentarer
Postat av: Jess

Härligt det låter med dansen! :o)

Kram!

2010-02-16 @ 20:56:17
URL: http://gullunk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0