Beachqasque och Bjursås

Nu kommer rapporten från fjällen!


Vi börjar med Beachgasquen. Den var super (as always!). Tyvärr har jag inga bilder från partyt,men rykten säger att bilder ligger ute på Facebook (för er som har det). Jag ska försöka få tag i dem nästa vecka. Jag är tydligen oerhört snygg som Svampbob Fyrkant!

Att ta mig till Bjursås var ett äventyr. SJ har svårt att hålla tiderna i vanliga fall; då det är snöstorm blir det inte lättare. Jag skulle vara framme i Bjursås vid sju i söndags kväll. Vid klockan ett på natten fick pappa hämta mig i Falun. Resan tog över 12 timmar istället för fem. Däremellan fick jag mellanlanda i Stockholm där var all information ersatt med kaos.

Här i Bjursås är det snöigt. Och kallt. Så kallt att man bara klarar av några åk på raken, sedan får man åka hem och värma sig. Vi bor i två stugor och springer ständigt emellan och smäller i dörrarna. Vi är indelade i tre matlag som turas om med matlagningen (men redan nu har gränseran mellan legan börjat luckras upp något).
Men det är trevligt. Det är lugnt.

Jag har till och med skrivit lite!

Jag hoppas bara jag får en chans att åka lite mer i de större och brantare backarna. Maja är inte jätteförtjust i dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0