Hemma!

Hemma, hemma, hemma. Hemma!!!

Ja, jag vet inte när jag senast hade sådan hemlängtan. Det är underbart att vara tillbaka.

De sista dagarna på Askö var faktiskt riktigt trevliga och när vi plötsligt började packa kändes det väldigt konstigt. På tre veckor hinner man skaffa rutiner och jag hade inte insett hur förtjust jag blivit i min labbänk...

Akvarierna diskades och packades ner.



Och som sista måltid gjorde vi pizza med allt vi kunde hitta i matväg som var kvar. Och då menar jag verkligen allt! På en pizza hade vi köttbullar, kyckling, champinjoner,  pesto, linsgryta, vitlök och bananer. Den vart asgod!



(kvinnan till vänster som ni inte känner igen, det är Angela; ansvarig för projektet)

Men nu; hemma!

Och jag hade bara varit hemma i två timmar innan underbara Staffan dök upp med chokladmuffins och kramar! Han hade till och med lagt i after eight i muffinsen för min skull. Shit vad jag har saknat att prata om vissa saker. Som skrivandet och böcker. Jag var imponerad över att han orkade vara kvar så länge, det fanns liksom ingen hejd på orden.

- Staffan, tycker su om poesi?
- Näe... Inte riktigt min grej.
- Okej, men den här boken är jättebra!

Ikväll bär det faktiskt av till Kungsbacka där jag ska på dansbandskväll! Innan dess ska jag plocka ögonbrynen (hade helt glömt hur vildvuxna de kunde bli...) och måla om naglarna.

Först ska jag bara packa upp. Göra ett försök åtminstonde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0