Dansbandskväll



Igår satte jag mig på pendeln till Kungsbacka för att hälsa på hos Lisa och Andreas. Andreas har ett STORT hus och världens sötaste westi som heter Egon (kallas Egget). Efter att ha fyllt magarna med grillade hamburgare drog vi på förfest till Niklas. Lisa var så söt och hade gått loss på systembolagets utbud av alkoholfria drycker. Så jag fick testa min första alkoholfria öl. Den var mycket bättre än väntat.

Efter förfest drog vi till dansbanan där Lasse Stefans spelade. Det var kul att få dansa igen, men Lindy Hop slår bugg alla gånger! På Lindy Hop festerna är folk nyktra (lättare att föra då), de flesta har tacktkänsla, det är mer fart, folk håller ständigt uppsikt runt sig så man undviker krockar (och om de sker ser man till att de andra paret är okej och ber om ursäkt) och det finns inga blinkande lampor som förblindar dig och gör att du tappar bort din partner. Bättre, helt enkelt!

Idag blev det långfrukost med Lisa och Andreas innan vi tog en liten promenad runt i trädgården och tittade på traktorerna och äppelträden. Shit, vad jag längtar tills jag själv får hus!

Nu har jag packat upp, diskar och bakar för fullt! Det är härligt att vara hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0