35 japaner är några japaner för mycket

I tisdags och onsdags spenderade jag dagarna på Wallenbergs centrum tillsammans med ett gäng marinkemister och 35 japaner (bara herrar såklart). Melissa fixade in mig på deras konferans med seminareier om våra miljöproblem då det fanns extra platser i lunchrestaurangen. Och vad lärde jag mig av det då?

Japaner + engelska = ingen bra kombo
(jättejobbigt att förstå fem ord då en liten japan föreläser i 30 minuter)
Japanerna tyckte dessutom om att fotografera. HELA TIDEN! Vem som än hade seminarium for det blixtar över rummet.
Och de är rätt... traditionella. Vid en av luncherna försökte en av japanerna få mig att hålla med honom att kvinnan skulle ha middagen stående på bordet då mannen kom hem... Ja, just det.

Men nu har japanerna åkt hem och jag är tillbaka på kemi och jobar på den poster jag ska presentera på Nordic Marine Science Conferance i september. Idag har dock både power point och excel bestämt sig för att inte samarbeta med mig. Great.

Men ikväll blir det Martin Stenmark på Liseberg. Det är mys!

Fortsätt bara andas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0