Thais och fredagsmys

I torsdags var jag på opera: Thais. Mycket bättre än väntat.

Dekoren, den färgglada klädnaden, musiken... Det var faktiskt fint. Däremot måste jag konstatera att jag tycker bättre om musiklaer. anledningenär enkel; det händer lite mer i musikaler... och i lites snabbare tempo.

Sedan var själva historien i Thais likte komisk.
Troende man får för sig att åka in till "staden" för att frälsa Thais, en prästinna som dyrkar Venus och går från karl till karl.
Thais skrattar först åt honom, men går därefter över till den "rätta läran" och följer med mannen till ett kloster.
Efter att han lämnat av Thais på klostret inser han att han är kär i henne.
Ryktet om att Thais är döende får honom att återvända till klostret där han sedan försöker prisa sin kärlek.
Thais däremot är bara uppfylld av Gud. Sedan dör hon.
Slut.

Ha!

Igår hade jag spel-och bakkväll hemma hos mig. Det var den perfekta avslutningen på en sådan vacker fredag. (Fredagssol är alltid mycket härligare än all annan sol).

Vi bakade negerbollar (ja, Alice Bah säger negerbollar, så då är det okej), chocolate chip cookis och sjävklart min citron- och chokladpaj. Och så spelade vi Citadels. Jag kom typ tvåa. Typ.

Ett jättetack till alla ni som kom. Att man kan ha så fina vänner som er!

Pyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0