Djurplågeri med Håkan polis

Under 1,5 timme har jag idag lyssnat på då polis Håkan berättade om hur han hanterade ett fall av djurplågeri i Dals Ed för några år sedan.

Vi fick se skrämmande bilder på nötkreatur som stod i dynga; det fanns inga kala fläckar där de kunde lägga sig ner. Håkan redogjorde för ärendet och gick igenom steg för stag av processen. När de började gräva i skiten hittade de också 21 kadaver i allt gödsel. 21! Hela situationen var fruktansvärd. Helt galet!

Jag kom ihåg varför jag kort tänkte att jag skulle bli polis när jag var yngre. Skrämmande ärende; men oj vad spännande samtidigt!

Nu; plugg!

Kommentarer
Postat av: Blev sårad för resten av mitt liv

Alltså varför tror du jag kom in på denna sida och hittade ditt inlägg.. Jag blir så glad för att du skriver att det är fruktansvärt. Denna händelse hände i oktober 2001 och jag glömmer aldrig den dagen och vad som kom fram under rättegången. Alltså att två människor kan göra något sådant här. Dom struntade inte bara i djuren utan dom har satt minnesbilder i mitt huvud för all framtid!! Jag blev varnad innan rättegång om vad som väntade och jag förberedde mig för det allra värsta jag kunde föreställa mig.. Men när rättegången kom så gick jag totalt under.ALDRIG ALDRIG jag trodde det var så hemskt som det var. Det är snart 10 år sedan och jag får än idag bilder som dyker upp i mitt huvud och jag försöker att lägga det bakom mig men det fungerar inte när man är tvungen att träffa en av dessa med jämna mellanrum. Min familj är förstörd . Medan dom lyckas och lever i ny miljö och nya förhållande och döljer det dom gjort...

2010-05-30 @ 22:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0